EMS
RETURER

Retur

  • I händelse av fel eller bristande överensstämmelse hos produkterna ska kunden informera säljaren inom 8 dagar efter leverans och tillhandahålla en beskrivning av dessa. Information sker skriftligen till info@ems-nordic.se
  • Kunden kan begära retur eller utbyte av defekta eller icke överensstämmande produkter, med förbehåll för godkännande av säljaren.
  • Endast produkteri obruten förpackning och i säljbart skick kan returneras. Alla returer gäller med förbehåll för godkännande av Säljaren.
  • Vid retur av icke defekta eller överensstämmande produkter, debiteras en alltid en returavgift motsvarande 20% av produktens värde.
  • Kunden bokar och bekostar returfrakt, oavsett skäll till retur.
  • Vid retur av kampanjprodukt som sålts med annan kostnadsfri medföljande produkt gäller att både kampanjprodukt och kostnadsfri produkt returneras i obruten förpackning och i säljbart skick.

Skriftligen godkända returer skickas tillsammans med följesedel till:

  • M3 Logistics AB
  • c/o EMS Nordic AB
  • Speditionsvägen 22
  • 142 50 Stockholm

Saknas följesedel måste godset märkas med EMS Nordic AB, Kundens namn samt orderreferens/ordernummer.

Garanti

  • Säljaren lämnar, om inget annat ages, 12-månaders garanti på Produkter från och med leveransdatum.
  • Garanti omfattar endast defekter orsakade av produktions- eller materialfel.
  • Normalt slitage, felaktigt handhavande eller bristande underhåll omfattas ej av garanti.
  • Produkter som kombinetats och/eller använts med icke originalprodukter omfattas ej av garanti.
  • All form av garanti förutsätter att produkten brukats och underhållits i enighet med tillverkarens anvisningar.
  • Förbruknningsartiklar omfattas ej av garanti.

Ansvar

  • Säljaren ansvar inte och ersätter inte Kunden för direkt eller indirekt skada i samband med leverans eller retur av produkten.
  • Säljarens totala ansvar, oavsett orsak, ska under alla omständigheter begränsas till det totala värdet av den beställning som gjorts av Kunden avseende de Produkter som orsakade skadan eller kravet.
  • Ersättning för produktionsbortfall är under alla omständigheter uteslutet.

    BEHÖVER DU HJÄLP?

    BEHÖVER DU HJÄLP? Om du behöver hjälp med din beställning står vårt team gärna till tjänst. Skicka ett e-postmeddelande till info@ems-nordic.se eller ring oss på +46 8 899 102. (från måndag till fredag, kl. 8.00 till 17.00).

    0
    Rulla till toppen